Az első villamos a fonódó hálózaton
Elindultak az első szerelvények a budai fonódó hálózaton. A CAF-villamosok egyelőre próbajáratként közlekednek.
Elindultak az első szerelvények a budai fonódó hálózaton. A CAF-villamosok egyelőre próbajáratként közlekednek.
Jogerős határozat született, így már nem lehet változtatni a budai fonódó villamos egyik óbudai megállójának helyszínén, pedig az ott lévő társasház lakóinak nagy nehézségeket okoz a szűk hely.
Megkezdték a budai fonódó villamoshálózat építésének következő ütemét, a Clark Ádám térnél bontják a villamos alagútját.
Helyükre kerültek a fonódó villamoshálózat vágányai a Margit híd budai hídfőjénél.
Szombattól várhatóan szeptember közepéig csak egy sávon lesz járható a Szépvölgyi út a Bécsi út kereszteződésénél a budai fonódó villamoshálózat építése miatt. A Szépvölgyi utat a Kolosy téri buszvégállomás és a Lajos utca között a Pusztaszteri út felé egyirányúsítják. Az Ürömi utca és a buszvégállomás közötti szakaszra a Kolosy tér felé csak a BKK járatai, valamint a célforgalom hajthat be – közölte a BKK pénteken.
Megállóépítés miatt nem jár majd két hétvégén a 18-as, 19-es és 41-es villamos, a 61-es pedig csak a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között közlekedik.
Több olvasónk is jelezte, milyen áldatlan állapotok alakultak ki a budai fonódó villamospálya építésének környékén a Rózsadomról a körútra vezető utakon. Nagyon úgy tűnik, a szabályokat betartók bűnhődnek, a szabályszegők meg két perc alatt átjutnak. Főleg, hogy a rendőrség sem túlzottan elszánt, hogy ne így legyen.
Egy időben kell elvégezni a kényelmetlenséggel járó építkezéseket, hogy tartani tudják az uniós határidőket, és ne kelljen többször is lezárni egymáshoz közel eső területeket – egyebek mellett ezzel indokolja a BKK azt, miért vált hétfőtől a szokottnál is nehézkesebbé a főváros közlekedése. Építik Budán a fonódó villamoshálózatot, felújítják a 4-es, 6-os villamos pályájának jelentős részét, tart a Széll Kálmán tér átépítése, és a Margit hídon is végeznek kisebb garanciális munkákat. Mindezt egyszerre, sok héten át.
A tervezettnél egy héttel tovább, várhatóan március 22-ig közlekedik rövidített útvonalon a szentendrei HÉV, mert „előre nem látható okok miatt” hosszabb ideig tart az alagút födémjének megerősítése – közölte csütörtökön a BKK.
Jövő hétfőn indul a Lánchíd budai hídfőjénél lévő villamosalagút átépítése. Azért van erre szükség, hogy az új CAF-villamosok is járhassanak majd errefelé. A Clark Ádán téri körforgalom alatt új szerkezetű alagutat alakítanak ki úgy, hogy a Lánchíd forgalmát közben nem korlátozzák majd – ígéri a BKK.
A hétvégétől lezárták a budai alsó rakpart le- és felhajtóágát a Margit hídnál a budai fonódó villamoshálózat építése miatt, emiatt a Bem rakpart felé torlódás alakult ki, mivel a Margit híd alatt kétszer egy sáv marad meg a közúti forgalomnak.
Szerdától szakaszosan lezárják a Bem rakpartot Budapesten a budai fonódó villamoshálózat építése miatt. Várhatóan jövő év novemberéig marad az útzár – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
Megkezdték a budai fonódó villamoshálózat építését – jelentették be hétfőn. Összekötik, kiegészítik és felújítják a meglévő vonalakat vagy azok egy részét. Ha elkészülnek, kevesebb átszállással lehet majd Buda egyik részéről eljutni a másikra.
A BKK megnevezte azokat a konzorciumokat, amelyek a budai fonódó villamoshálózat egyes részeit építhetik ki a Bem rakparton, illetve a Margit körúton. A munka a szerződéskötés után indulhat, pontos időpont még nincs. A teljes átépítést a tervek szerint 2015 végig fejezik be. Ha készen lesz a hálózat, átszállás nélkül lehet majd villamosozni Buda egyik végéből a másikba.
Sikerrel zárult a Budapesti Közlekedési Központ tavaly nyáron indított villamos járműbeszerzése, a nyertes ajánlattevő, a spanyol CAF szállíthatja az új villamosokat Budapestre. A Közbeszerzési Döntőbizottság megerősítette a Budapesti Közlekedési Központ villamos járműbeszerzéssel kapcsolatos álláspontját, miszerint a másik ajánlattevő, a Škoda ajánlata érvénytelen. A beruházást az Európai Unió Kohéziós Alapja, a Magyar Kormány és a Fővárosi Önkormányzat finanszírozza, az új járműveket a BKV fogja üzemeltetni. A rövidebb, 34 méteres villamosok a jelenleg megújuló 3-as vonalra, valamint a 2014 tavaszától kiépülő budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között 2015-től közlekedő 19-es és 61-es vonalra fognak kerülni. A nagyobb, a mai Combino villamosoknál is valamivel hosszabb 56 méteres szerelvények a megújuló és a Rákóczi hídon át a Fehérvári útig közlekedő 1-es vonalra fognak kerülni.
Több fővárosi közlekedési beruházásnál kétséges, hogy tartható-e a 2015-ös átadás. A csúszások miatt lassan 300 milliárd forint uniós támogatás lehívása kerül veszélybe – írja a Népszabadság.
Kiírta a budai fonódó villamosprojekt kivitelezésére a közbeszerzési eljárást a Budapesti Közlekedési Központ – derül ki a tendereket összesítő uniós honlap adataiból.
Elkészültek a budai fonódó villamosvonalak projektjének részletes tervei. A Budapesti Közlekedési Központ csütörtök este lakossági fórumon ismertette elképzeléseit a II. kerületben élőkkel az engedélyeztetési eljárás előtt.
Kétéves huzavona után sínre került a budai fonódó villamoshálózat ügye, a Fővárosi Közgyűlés szerdán – ellenszavazat nélkül – meghozta az ehhez szükséges döntést. A beruházás kettébontva valósul meg, előbb a Moszkva téri ág, majd a rakparti hosszabbítás.
Kútba eshet a budapesti Városháza terve, a „budai fonódó villamoshálózat”. A beruházás két ágon is meghosszabbítaná Észak-Buda egyetlen déli irányú villamosvonalát, a ma a Margit hídnál elvágott 17-est: a Margit körút–Moszkva tér, illetve a Bem rakpart–Batthyány tér útvonalon át.