Az első villamos a fonódó hálózaton
Elindultak az első szerelvények a budai fonódó hálózaton. A CAF-villamosok egyelőre próbajáratként közlekednek.
Elindultak az első szerelvények a budai fonódó hálózaton. A CAF-villamosok egyelőre próbajáratként közlekednek.
Helyükre kerültek a fonódó villamoshálózat vágányai a Margit híd budai hídfőjénél.
Egy időben kell elvégezni a kényelmetlenséggel járó építkezéseket, hogy tartani tudják az uniós határidőket, és ne kelljen többször is lezárni egymáshoz közel eső területeket – egyebek mellett ezzel indokolja a BKK azt, miért vált hétfőtől a szokottnál is nehézkesebbé a főváros közlekedése. Építik Budán a fonódó villamoshálózatot, felújítják a 4-es, 6-os villamos pályájának jelentős részét, tart a Széll Kálmán tér átépítése, és a Margit hídon is végeznek kisebb garanciális munkákat. Mindezt egyszerre, sok héten át.
A BKK megnevezte azokat a konzorciumokat, amelyek a budai fonódó villamoshálózat egyes részeit építhetik ki a Bem rakparton, illetve a Margit körúton. A munka a szerződéskötés után indulhat, pontos időpont még nincs. A teljes átépítést a tervek szerint 2015 végig fejezik be. Ha készen lesz a hálózat, átszállás nélkül lehet majd villamosozni Buda egyik végéből a másikba.
Több fővárosi közlekedési beruházásnál kétséges, hogy tartható-e a 2015-ös átadás. A csúszások miatt lassan 300 milliárd forint uniós támogatás lehívása kerül veszélybe – írja a Népszabadság.
Kétéves huzavona után sínre került a budai fonódó villamoshálózat ügye, a Fővárosi Közgyűlés szerdán – ellenszavazat nélkül – meghozta az ehhez szükséges döntést. A beruházás kettébontva valósul meg, előbb a Moszkva téri ág, majd a rakparti hosszabbítás.